1906 cross-stitched cat

I've just uploaded to MediaFire all the single pages of Il Ricamo 1906, No.5 (4th February 1906) , you will find links to them and other issues in the page dedicated to this old magazine (see tabs above!). The link to download the whole magazine in one compressed file is not yet up as I have the files on my other pc and I haven't yet uploaded it (and I can't do it right now), but it will be added in a few hours.[UPDATE: now all the links are in their place! ]

I loved a couple of small cross-stitch patterns that could be used for some small item (a needlebook, or a pincushion), one is this cat, and the other is a dog in the same size and style...Both are on Page 34 of the magazine. I think I'll stitch them as they look so lovely and  quick to do, and in case I'll publish the photos of my work!

This is a whitework pattern ( Broderie Anglaise) that you can find on Page 35.

Please note that this is not a new scan, so those of you who were already downloading magazines from my old site probably already have this issue, but I prefer to finish uploading old ones before going on with more issues!

(Testo Italiano)
Ho appena caricato su MediaFire tutte le singole pagine de Il Ricamo N.5, 1906 (4 Febbraio 1906), troverete i link ad esse e agli altri numeri nella pagina dedicata a questa antica rivista. Il link per scaricare l'intero numero in un solo file compresso non e' ancora stato aggiunto perche' ho i file sul mio altro pc e non mi ho ancora compressi e caricati (e non posso farlo adesso), ma sara' aggiunto nel giro di qualche ora.  [AGGIORNAMENTO: adesso i link sono tutti al loro posto! ]

Mi sono piaciuti molto un paio di schemini a punto croce che si potrebbero utilizzare per qualcosa di piccolo (un porta-aghi o un puntaspilli), uno e' questo gatto, mentre l'altro e' un cane delle stessa dimensione e nello stesso stile. Entrambi sono a   Pagina 34 della rivista. Penso che li ricamero' perche' sembrano cosi' graziosi e  veloci da fare, e nel caso pubblichero' le foto del mio lavoro!

Questo e' un disegno di ricamo in bianco (ricamo inglese)  che potete trovare a Pagina 35.

Questa comunque non e' una nuova scansione, quindi chi gia' scaricava le queste riviste dal mio sito precedente probabilmente ha gia' questo numero, ma preferisco terminare di caricare i numeri gia' esistenti prima di fotografarne altri!

Comments

Unknown said…
Welcome back!!
Audrey
USA
Elena said…
Thanks Audrey! :-)